YOUP: help me aan een man met pothelm voor echte verbinding!

Youp, wat maak je me nou? Nu ik besloten heb me tot jou te (be)keren, ben je gestopt met telehelpdesks en staat Nederland er weer alleen voor.

Ik wil simpel terug naar de jaren zestig. 
Iedere twee weken stond een stoere man bij de voordeur: pothelm op, grote leren jas aan, brommer dubbel geparkeerd.  Goedemiddag het zzzziekenfonds!!!!  Mijn moeder gaf mij soms de opdracht, hem de guldens te overhandigen die ons weer twee weken verzekerden van financiële dekking bij tandarts, dokter en ander ongemak.
 En altijd dezelfde slotvraag: “En juffrouw: nog wijzigingen te melden voor kantoor? Zo ja, dat geef ik door." Verbinding, contact en resultaat!

Of naar de jaren 80. Op een zeer koude ochtend meldt zich een manspersoon en zegt “Mevrouw, ik ben van het ziekenfonds. Volgens onze gegevens heeft op dit adres gezinsuitbreiding plaatsgevonden. We zitten echter met één vraag: waar is de moeder, zij is zoek.!!” Mijn  trotse antwoord: "U hoeft niet verder te zoeken, die moeder staat voor u”. De verbinding is er, het contact gelegd en binnen vijf minuten met een kop koffie, probleem opgelost.

Hey YOUP; hoe gaat het vandaag de dag,…. Ik sta binnenkort, denk ik, voor de rechter, omdat KPN mij op de zwarte lijst heeft gezet en de vordering van € 300 doorverkocht aan Vesting Finance.
Begin 2008 zegde ik de verzekering op zakelijk mobiel op. Telefoontjes naar KPN, bezoek aan de Primafoon zakelijk, doorverwijzing na doorverwijzing, mails en nog eens mails. Beloftes, bevestiging van beloftes. Resultaat: niets, nada, nul . Zoveel verbinding, geen echt contact en al helemaal geen resultaat! De verzekering bleef staan.
Tenslotte, van ellende, het hele abonnement maar opgezegd en overgestapt naar een ander. “Waarom hebt u geen contact met ons gezocht” vroeg KPN , DIT DOE JE TOCH NIET ZO?!" Daarop wist ik, murw en lamgeslagen, geen antwoord te bedenken.

Eerlijk is eerlijk, één mevrouw heeft begin dit jaar nog, haar best gedaan. Is op zoek gegaan naar het probleem en ze heeft een oplossing beloofd. Helaas ook deze belofte is niet nagekomen. Nog meer verbinding en een nog grotere warboel.

YOUP EN TOEN……….. hebben we het toegezegde bedrag ingehouden op de laatst betaalde nota. En dat mag niet! En nu staan we op de zwarte lijst en heeft Vesting Finance de vordering van KPN gekocht!
Mevrouw/mijnheer Vesting Finance koopt u ook onze vordering op KPN?

YOUP  jij krijgt anderen wel in de benen. Weet jij nog ergens een man of vrouw, die gewoon bij me op de stoep staat en vraagt: “Hé Aly, heb je nog wijzigingen door te geven?"

Of als je zin en tijd hebt: Ga je t.z.t mee naar de rechtbank? Met pothelm, leren jas en samen op een brommer. Dat zou toch een mooie scene uit een cabaret programma zijn.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>