Vrouwen met Pit weten net als organisaties wat ze al in huis hebben!

Duurzaam, trends en vertrouwen in je zelf

Ik bezocht de vrouwennetwerkbijeenkomst van een van de beste coöperatieve banken ter wereld, zoals zij zich zelf omschrijven.
Netwerken is een vast onderdeel van mijn takenpakket. Erg selectief ben ik niet: heb ik tijd, lijkt het me leuk of maakt het me nieuwsgierig? Criteria die ik ieder aanraad.
Deze ‘vrouwen-met-pit-bijeenkomst’ valt onder het laatste: nieuwsgierigheid.
Dyanne komt en ik heb nog nooit van Dyanne gehoord. Dat, samen met de locatie “Het Groninger museum” geeft de doorslag. Ik ga.En ziedaar ik krijg waar voor mijn geld. Een avond met een onverwacht direct zichtbaar resultaat………………
100 andere vrouwen komen ook. Dat hoor ik, als ik binnen kom. Het klinkt als een voetbalstadion, waar fel wordt gediscussieerd of de rode kaart nu wel of niet terecht is.

Dyanne Beekman ( van Dyanne Beekman imagogroup, de Libelle, Wehkamp, Robert ten Brinke etc.), inspireert een uur lang door ons een spiegel voor te houden en met ons in de spiegel te kijken. 101 vrouwen met een opdracht: herken, ontwikkel en durf.

Wie ben ik?(identiteit) Hoe word ik gezien (imago): twee zaken waarmee al die 101 zelfstandige vrouwen worden uitgedaagd.
Bekijk je zelf in de spiegel, benoem drie dingen die je GOED vindt. Leef ik het leven dat ik wil?

101 vrouwen zijn opvallend stil: weg voetbalstadion.
Hoe word ik gezien en hoe wil ik worden gezien begint met: blijf bij je zelf.

Of je figuur van de appel, de peer, of het wybertje afstamt, of je maat 34- of 56+ hebt, je mag er zijn.
Dyanne: “Zoals je innerlijk is gebouwd op een stevige fundering, zo zou dat moeten gelden voor je uiterlijk. Een goede basisgarderobe is het halve werk”. Die heb je nodig om oneindig mee te kunnen combineren. Trends te volgen als je wilt. Hoezo, ik heb niets om aan te trekken?

Ik herken dit bij veranderingsprocessen en innovatietrajecten: Een goede basis is nodig om oneindig mee te combineren. “We gaan het helemaal anders doen. De markt vraagt het, de samenleving schreeuwt er om.” Er wordt vergeten wat “we al in huis hebben”. Sterker nog: regelmatig weet men geen antwoord op de vraag: wat zijn jullie sterktes, welke kwaliteiten heb je en hoe zet je die in? Inspelen op ontwikkelingen, met behoud van dat wat je kracht is, is een kunst.
De criteria die ik voor organisaties moet gebruiken om de juiste diagnose met betrekking tot appel, peer of wybertje te kunnen stellen zoek ik op. Daarna is het een piece of cake of een eitje (Kies maar wat je het lekkerst vindt).

Mijn eerste onoverdachte verandering, na de “Vrouwen met Pit” had in ieder geval een ongewenst resultaat. Het blijft een kwestie van “Willen is kunnen, met vallen en opstaan”, zoals ik zelf bij mijn vertrek ondervond.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *