Milleniumdoelen zonder extra inzet niet meer haalbaar!

EEN daagt Nederlanders uit lef te tonen

EEN, de koepel van 55 samenwerkende ontwikkelingsorganisaties, voert van 1 september t/m 17 oktober de grootste millenniumdoelen- campagne tot dusver: ‘Steengoed wat jij doet!'. Met nog vijf jaar te gaan tot 2015 vindt EEN dat Nederlanders samen met het bedrijfsleven én de politiek de strijd aan moeten gaan.
Tijdens de campagne ‘Steengoed wat jij doet!’ worden bedrijven, particulieren en politici uitgedaagd om op www.EEN.nl te laten zien wat hun bijdrage is aan een betere wereld. Op die manier kunnen zij anderen inspireren om zelf ook iets te doen op het gebied van armoede, onderwijs, gezondheid en milieu in ontwikkelingslanden.

Steengoed wat jij doet!
Door het leggen van een virtuele steen op www.EEN.nl kun je laten zien wat jouw actie voor een betere wereld is.
Dat kan fair trade koffie drinken zijn, spaarlampen gebruiken of geld inzamelen voor een school in Ghana. De kleur van de steen laat zien aan welke van de acht millenniumdoelen  de actie bijdraagt. Vervolgens tonen alle stenen samen welke diverse goede initiatieven er in Nederland plaatsvinden voor het halen van de millenniumdoelen.
Op die manier concretiseert ‘Steengoed wat jij doet!’ de millenniumdoelstellingen bij een breed publiek.
Iemand die een steen legt tijdens ‘Steengoed wat jij doet!’ maakt bovendien kans om zelf in de krant te komen met zijn of haar persoonlijke actie.
 

VN-Millenniumtop
Het is tien jaar geleden dat Nederland samen met 188 overige VN-lidstaten besloot om vóór 2015 vooruitgang te boeken op het gebied van armoede, onderwijs, gezondheid en milieu in ontwikkelingslanden. Nu liggen we hopeloos achter op schema. EEN vindt dat de doelen alsnog gehaald moeten worden en we er de laatste vijf jaar nog flink de schouders onder moeten zetten. “Tijdens de VN-Millenniumtop in New York van 20 t/m 22 september zal er gesproken worden over de voortgang van de millenniumdoelen.
Critici betwijfelen of de eerder gestelde doelen anno 2010 nog wel reëel zijn. EEN vindt dat de afspraken nagekomen moeten worden, ondanks de voedsel-, klimaat- en economische crisis. De tijd die geïnvesteerd wordt om over het nut van de doelen te praten, kan beter worden gestoken in daadkracht!”, aldus campagneleider Frédérique Kram van EEN.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>